SMS prevara
Slovenačko preduzeće "Info media" izvaralo je hiljade građana RS koji su ostali frapirani visinom telefonskog računa nakon što su slanjem, navodno besplatne poruke, na broj 1212 željeli skinuti novi zvuk za mobilni telefon.
Cijela prevara osmišljena je po već isprobanom receptu koji podrazumijeva da se na reklami za "besplatne" melodije za mobilni telefon krupnim slovima ispiše primamljivi dio, dok se cijena i ostala pravila igre koja kasnije udare po džepu građana usitne u ćošku reklame. Skupi dio igre praktično ostaje nevidljiv.
- Na neki način preduzeće "Info media" zakonski se ogradilo, s obzirom da pravila igre pišu na reklami. To što je glavni dio jedva vidljiv, ne mijenja stvar. Na žalost, kiksali su na jednoj sitnici s obzirom da nemaju aktivan broj za reklamacije što su po ugovoru s Telekomom obavezni da obezbijede – rekao je izvor banjalučkog "Fokusa" iz Telekoma Srpske.
On kaže da u okviru ovog preduzeća posluje više provajdera navodeći da do masnih zarada na prevaru dolazi jedino slovenači provajder "Info media", koji posluje s mobilnom telefonijom.
- Prva poruka zaista jeste besplatna, kao što "Info media" navodi u reklami. Upravo na to pecaju ljude. Pretplatnik koji se odluči da skine novu melodiju treba da pošalje SMS poruku na broj 1212, nakon čega stiže obavještenje da je priključen na server i da će u narednim sedmicama dobijati melodije za mobilni telefon. Ceh počinje da se plaća upravo preuzimanjem melodija s obzirom da se svaka melodija naplaćuje po cijeni od 1,65 KM. Pretplatnik koji poželi da izađe s ovog servisa nema tu mogućnost. Kao sekta - ilustruje isti izvor.
U Kol centru Telekoma Srpske potvrdili su da je veliki broj građana zatražio skidanje s provajdera ali da oni nisu u mogućnosti udovoljiti tim zahtjevima.
- Prva poruka jeste besplatna. Slanjem te poruke pretplatnik se prijavljuje na servis ali ne može da odustane ukoliko to naknadno poželi. Pretplatnik je praktično u zamci jer melodije stižu, a račun raste. Telefonski broj provajdera "Info media" predviđen za reklamacije nije aktivan, i ljudi su u bezizlaznoj situaciji - pojasnili su u Kol centru Telekoma Srpske.
Prilikom poziva na broj za reklamacije poziv se automatski preusmjerava na centralu u Prijedoru.
U Birou za odnose s javnošću Telekoma Srpske kažu da se radi o preduzeću "Info media" sa sjedištem u Banjoj Luci.
- Više detalja iz ugovora ne možemo reći. Uslov prilikom sklapanja ugovora jeste da preduzeće ima prostor u Banjoj Luci. Ime vlasnika i druge detalje ugovora trenutno ne možemo da saopštimo. Radi se o jednom od korisnika naših usluga SMS-a s dodatnom vrijednošću, a način na koji će pružati usluge određuje svaka firma pojedinačno, u skladu s ugovorom - rekli su u Telekomu.
(Fokus)