Banja Luka još uvijek bez maskote gradaPokloniti rođacima ili prijateljima iz inostranstva nešto što će ih asocirati na Banjaluku zvuči kao dobra ideja, ali postavlja se pitanje koji je to dar na pravi način oslikava krajišku ljepoticu.
Trgovci suvenirima u Banjaluci slažu se da se za vrijeme praznika poveća frekvencija kupaca u ovim radnjama. Prodavačica Olja Radonić kaže da se u njihovoj radnji uglavnom kupuju predmeti koji su oslikani nekim od motiva Banje Luke.
"Najviše se traže čaše, podmetači i pepeljare s motivima Kastela, Gospodske ulice i stare Banje Luke, a cijena suvenira je od sedam do 25 maraka", rekla je Radonićeva.
Ipak, kupci u radnjama ne mogu tražiti obilježje grada Banjaluke, jer Banjaluka još uvije nema zvaničnu maskotu i suvenir.
Podsjećamo da je konkurs za suvenir i maskotu grada, čiji su rezultati objavljeni u septembru, prošao neuspješno, jer nijedan od 34 pristigla rada nije ispunjavo u potpunosti zadate kriterijume. Predsjednik Turističke organizacije Banja Luka, Stevo Kelečević, rekao je da su radovi trebalo da budu odraz tradicije i kulture Banje Luke, ali da nijedan od njih nije uspio da zadovolji sva tri uslova.
"Suveniri i maskote morali su na prepoznatljiv način iskazivati turističke atraktivnosti grada, posjedovati estetsku vrijednost, te ekonomsku isplativost kako bi se mogao proizvoditi u velikim serijama", napomenuo je Kelečević.
Kelečević je dodao da se sljedeći izbor maskote i suvenira ne može očekivati u dogledno vrijeme.
"Turistička organizacija još nema predstavu kada će konkretno biti sljedeći konkurs i na koji način će biti koncipiran, jer mora proći tri do četiri mjeseca od prethodnog konkursa", zaključio je Kelečević.
TOBL preporučuje da se do zvaničnog izbora kao makota i suvenir koriste radovi s motivima Kastela i dajaka, koje je publika na posljednjem konkursu ocijenila kao najbolje.
(Fokus)