Jaguar XF
U Jaguaru izgleda stalno naprave neku "grešku". Nakon što su prošle godine određeni mediji prekšili embargo i objavili informacije u vezi sa studijom C-XF, koja je premijerno prikazana na detroitskom sajmu automobila, isto se desilo i s novim modelom, takođe tempiranim za Detroit.
I dok se brojni mediji međusobno optužuju za kršenje embarga, poslednjeg nepisanog pravila novinarskog bontona, javnost ima priliku da se nekoliko meseci pre premijere upozna s Jaguarom XF, modelom koji otvara novu stranicu u istoriji još uvek Fordovog premium brenda.
Dosta agresivniji od prethodnih modela kompanije, novi XF je dizajniran kao rival BMW 5-Series i Mercedes E-Class automobilima, pa stoga najviše novosti donosi u dizajnerskom smislu. Inspirisan Aston Martinom, najnoviji Jaguar unosi nove dizajnerske elemente posebno vidljive spreda. U Jaguaru su posebno ponosni što su recept ukrštanja luksuza i sporta doveli na nov nivo ili prevedeno, stvorili originalni automobil coupeovske siluete i izvanrednog komfora.
Osim potpunog komfora za pet putnika i minimalno 500 l (540 l bez rezervne gume) prtljažnika, britanski premium najavljuje primenu prvoklasnih materijala, kao i drastičan napredak u pogledu kvaliteta izrade. Takođe, tehnoloških inovacija sigurno ima puno. Za sada se spominje inovativno sučelje za upravljanje parametrima vozila putem ekrana s touch-screen tehnologijom, kao i napredni automatski menjač sa sportskog XK.
Brži čak nego u slučaju ranije spomenutog modela, menjač raspolaže sa nekoliko modova rada uključujući Dynamic i Winter, koji rade u suglasju sa elementima aktivne sigurnosti poput sistema nadzora dinamičke stabilnosti. Ipak, najviše interesa izazvaće način upravljanja menjačem putem kružnog kontrolera, kao i atraktivni sistem otvaranja ventilacijskih otvora.
Budući vlasnici moći će, da bez obzira na izabrani paket opreme, računaju na vrhunski audio sistem sa osam zvučnika. U slučaju top-modela Jaguar nudi pravi premium zvuk putem 440 W snažnog sistema razvijenog sa kompanijom Bowers & Wilkins.
U zavisnosti od tržišta Jaguar XF će se nuditi u četiri motorne verzije, sve u kombinaciji sa šestostepenim automatskim menjačem. Početak ponude čini poznati 2.7 V6 dizelaš s kojim vozilo ubrzava do 100 km/h za 8,2 sekundi i postiže 230 km/h. Sledeći na listi je 3.0 V6 benzinac (0-100 km/h za 8,3 s, 238 km/h), a vrh ponude čini 4.2 V8 motor (0-100 km/h za 6,5 s, 250 km/h) dostupan i u kompresorskom izdanju (0-100 km/h za 5,4 s, 250 km/h).